L’Institut Arquer Esport, la unitat dedicada al rendiment de l’Institut Arquer, proposa una experiència inèdita per a tots els esportistes que cerquen un entrenament alhora lúdic i efectiu. Aquest grup, centrat en el treball de força, es diferencia de les ofertes clàssiques per oferir exercicis senzills, precisos i dissenyats pels professionals de l’Institut amb l’objectiu d’assolir fites clares i concretes. La iniciativa està pensada per complementar qualsevol esport i millorar el rendiment, la resistència i la salut general del cos.
Aquestes sessions estan pensades per a:
Les sessions tenen com a objectiu principal el treball de la força com a capacitat física bàsica, amb objectius secundaris com la mobilitat, l’agilitat i la coordinació.
Estructura de la sessió:
Per què l’Institut Arquer Força és diferent?
Eficàcia. Perquè es busca l’eficàcia en cada exercici i això s’aconsegueix amb una curosa tria dels exercicis a realitzar, que donin un estímul clar de millora a l’organisme, enfocat a 1 objectiu fisiològic principal per exercici i com a màxim 1 o 2 objectius secundaris. La proposta d’una sèrie d’exercicis escollits, combinada amb els temps de treball i recuperació acaben de fer la resta.
Individualització de les càrregues d’entrenament. En els exercicis donem opcions per regular la intensitat de manera individualitzada, de manera que tots els usuaris de la sessió treballen a la intensitat desitjada independentment de les diferències de condició física que hi pugui haver entre ells.
Mètode de treball. Es realitza un treball en circuit amb un número bàsic de 10 estacions que combinen materials d’entrenament funcional amb exercicis d’auto càrregues amb el propi cos.
Implicació i progressió
Per afavorir una millora progressiva i un seguiment més eficient de les sessions, es proposa la realització d’una petita rutina complementària a casa tres dies per setmana, amb una durada màxima de 25 minuts, basada en exercicis bàsics que reforcen l’entrenament en grup.
Aquestes sessions són ideals per millorar la força, la resistència i la salut general en un entorn dinàmic i motivador.
Javier Amat (32 anys, Barcelona) participa cada dimecres en els grups de treball de força de l’Institut Arquer Esport. Esportista de tota la vida (esquí, bicicleta, tennis, golf, futbol…), l’activitat física ocupa un lloc molt important en la seva vida. Però són els esports de motor els que l’apassionen, i en particular la moto (enduro, trial, motocròs i ral·li), havent arribat a finalitzar el Ral·li Dakar el 2024. Ens explica què li aporta l’Institut Arquer Força.
El treball de força, més enllà d’ajudar-me a millorar la meva composició corporal, la salut articular i la postura, té molts altres beneficis físics. Però, principalment, a mi m’interessa perquè m’ajuda a millorar directament el rendiment en els esports que practico, sobretot en la moto.
M’ajuda a tenir molt més control damunt de la moto. Estar fort em transmet més seguretat; puc agafar més ritme, ser més precís i anar més ràpid sense assumir riscos, sense sentir la fatiga que genera descontrol. A més, a nivell de rendiment, puc aguantar molt més temps d’activitat sense arribar al falliment muscular. Puc allargar els entrenaments i rendir millor, sobretot en competició.
També m’ajuda a prevenir lesions i a evitar mals gestos, ja sigui a la moto o practicant un altre esport. En definitiva, m’ajuda en el meu ritme de vida general.
Sí, ja havia estat en aquest tipus d’entrenaments abans, també amb en Moi Gangolells. En Moi va ser el nostre cap d’equip i preparador físic en el projecte del Dakar. Ens va dissenyar un pla d’entrenament a dos anys vista, i en aquest, a més de tirades llargues de càrdio i molts entrenaments de moto, fèiem sessions diàries molt semblants a les que es realitzen avui a Força Arquer. Són entrenaments funcionals molt ben plantejats, de cos complet i d’alta intensitat, en què treballes la força del tren superior, del tren inferior i del nucli.
A mi m’agraden molt perquè inclouen molt càrdio. Estàs treballant la força i, al mateix temps, la resistència cardiovascular. Per a mi és clau el temps de recuperació i la recuperació activa, tant muscular com cardiovascular. Un altre aspecte que em sembla rellevant és que és un tipus d’entrenament que la gent no sol fer. És molt habitual sortir a córrer o anar amb bicicleta, però un entrenament funcional d’alta intensitat en què combines força i càrdio no és tan comú. Per això és molt còmode tenir un grup com el de Força: un grup de gent agradable, de totes les edats i amb ganes d’entrenar.